ADHD Partner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Medicinering
Komplicerat förhållande! Emptyons nov 22 2023, 21:54 av Abbe

» Humör medicinering
Komplicerat förhållande! Emptymån nov 20 2023, 17:52 av jek55

» Presentatiob
Komplicerat förhållande! Emptyfre nov 17 2023, 19:58 av Cat

» tappar bort mig själv
Komplicerat förhållande! Emptylör aug 26 2023, 22:41 av Tulli

» Hej från Maja P
Komplicerat förhållande! Emptylör aug 26 2023, 22:02 av Tulli

» ADD strategier - medicin.
Komplicerat förhållande! Emptysön jun 04 2023, 21:31 av Abbe

» Odiagnostiserad sambo?
Komplicerat förhållande! Emptymån maj 15 2023, 23:53 av Gäst

» Hur ska jag orka?
Komplicerat förhållande! Emptysön maj 07 2023, 14:48 av Gäst

» Ny här
Komplicerat förhållande! Emptyons maj 03 2023, 10:37 av emm@

Komplicerat förhållande!

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Komplicerat förhållande! Empty Komplicerat förhållande!

Inlägg av Sissi tor feb 02 2023, 21:38

Jag separerade ifrån barnens pappa när jag träffade den mest fantastiska och underbaraste mannen i mitt liv. Detta är 13 år sedan och den nya relationen med M har varit en berg o dalbana utan dess like…
Han kan vara helt underbart ena stunden och sedan är det plötslig ett rent helvete. Jag förstod ingenting… som t ex när han berättar något och jag frågar nåt under samtalet så blir han arg och säger att jag inte lyssnar… Och att jag måste låta honom prata färdigt. Försöker då förklara att jag menar ju inget illa utan jag är ju intresserad och har har aldrig hört ngn annan säga så till mig. Dessa händelser slutar alltid med ilska från honom och jag blir fruktansvärt ledsen och gråter i raseri…. Herregud eller!
Det känns som vi kommer ifrån olika planeter vad gäller att kommunicera.
När jag ska berätta nåt så lyssnar han utan att röra en min eller bekräfta med en nick eller ord vilket gör mig osäker och undrande om han ens är intresserad. Eller så ifrågasätter han vad säger på ett tillrättavisande sätt så jag tystnar och blir sjukt ledsen.
Det brukar sluta med gräl, gap och skrik… jag blir helt galen av hans elakhet och rusar ut och vill aldrig mer se honom.
Sen går det några dagar och vi ses igen och då är han så där underbart fantastiskt och härlig igen. Vi kramas och kärleken är otroligt stark mellan oss. Tills nästa gång…
Han bjuder heller in eller med mig när han ska iväg på nåt eller vägrar att gå ut och promenera en sväng på stan. Har frågat om han skäms för mig…men han svarar alltid att han inte gillar att gå på stan. Däremot åker vi ofta iväg ut till naturen o går långa promenader och då är han världens underbaraste.
vi är i princip alltid ensamma och det är underbart att vara med honom, han är kärleksfull och har alltid mkt att berätta så då är det fina stunder.
Vi provade att bo ihop men då gick allt åt skogen så nu är vi särbo och ses bara han o jag. Sen har jag mitt liv och umgås med mina barn och väninnor och det funkar bra.
Men att blanda oss med andra funkar inte förutom med våra familjer. Mkt konstigt förhållande men jag älskar honom I love you

Sissi
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet