ADHD Partner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Medicinering
ADD strategier - medicin. Emptyons nov 22 2023, 21:54 av Abbe

» Humör medicinering
ADD strategier - medicin. Emptymån nov 20 2023, 17:52 av jek55

» Presentatiob
ADD strategier - medicin. Emptyfre nov 17 2023, 19:58 av Cat

» tappar bort mig själv
ADD strategier - medicin. Emptylör aug 26 2023, 22:41 av Tulli

» Hej från Maja P
ADD strategier - medicin. Emptylör aug 26 2023, 22:02 av Tulli

» ADD strategier - medicin.
ADD strategier - medicin. Emptysön jun 04 2023, 21:31 av Abbe

» Odiagnostiserad sambo?
ADD strategier - medicin. Emptymån maj 15 2023, 23:53 av Gäst

» Hur ska jag orka?
ADD strategier - medicin. Emptysön maj 07 2023, 14:48 av Gäst

» Ny här
ADD strategier - medicin. Emptyons maj 03 2023, 10:37 av emm@

ADD strategier - medicin.

2 posters

Gå ner

ADD strategier - medicin. Empty ADD strategier - medicin.

Inlägg av Ulrika tor jun 01 2023, 22:22

Har länge känt en irritation, otrygghet, ensamhet, sorg över hur min sambo beter sig och hanterar livet. Mycket av det jag läst här känner jag igen. Oförmåga att lyssna klart, avbryter, pratar på från ämne till ämne så det är svårt hänga med. Jag blir ointresserad. Han tycker själv att han lyssnat fast han avbryter och byter ämne. Jag märker att han försöker sakta ner ibland. Sedan är det förmåga att planera saker. Vad behövs, hur gör jag? Det brukar bli kaos och ibland skadar han sig för att han har bråttom. Verkar vara rädd att misslyckas och så blir Det ju så igen. Blir arg, men troligen ledsen på sig själv. Han glömmer saker på daglig basis och det blir flera turer på samma ärende. Har själv uttryckt att - jag har problem med min glömska och jag är så trött på det. Jag är också trött på allt detta. Jag har funderat på separation mer än en gång pga detta. Men om det är ADD är vi inte ensamma. Vad har ni gjort för att nå förbättring?

Ulrika

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 23-06-01

Till överst på sidan Gå ner

ADD strategier - medicin. Empty Sv: ADD strategier - medicin.

Inlägg av Abbe sön jun 04 2023, 21:31

Du satte bra ord på hur det kan kännas. Har också levt med en kvinna i 15 år, hon har diagnos adhd och förmodligen någon annan diagnos också. Det går i perioder hur det fungerar, men har inget recept på vad man skall göra. Känns som vi lever under samma tak bara egentligen, finns inte mycket annat kvar. På senare år har jag också börjat reflektera mer kring hur hon beter sig och på något vis så ser jag en sjuk människa framför mig. Hon har spottat ur sig kommentarer genom åren så hugger i hjärtat, men man vet att det bara blir värre att konfrontera dessa, bästa är att låta henne spy ut sin kommentarer utan att kontra.
Har redan bestämt mig för att jag inte tänker leva såhär resten av livet, handlar just nu om barn som skall växa till sig så dem blir mindre ”beroende” av en vuxen, sedan tänker jag lämna utan att säga något särskilt, ingen idé att försöka beskriva för henne varför. Nu fladdrade jag kanske iväg från ditt inlägg, men det är lite skönt att få skriva av sig ibland. Om jag någonsin kommer inleda ett nytt förhållande i framtiden så skall det analyseras mycket kring den personen innan man inleder något. Kommer aldrig att ge mig in i ettt förhållande med dessa egenskaperna igen.

Abbe

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet