ADHD Partner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Medicinering
Medicinering Emptyons nov 22 2023, 21:54 av Abbe

» Humör medicinering
Medicinering Emptymån nov 20 2023, 17:52 av jek55

» Presentatiob
Medicinering Emptyfre nov 17 2023, 19:58 av Cat

» tappar bort mig själv
Medicinering Emptylör aug 26 2023, 22:41 av Tulli

» Hej från Maja P
Medicinering Emptylör aug 26 2023, 22:02 av Tulli

» ADD strategier - medicin.
Medicinering Emptysön jun 04 2023, 21:31 av Abbe

» Odiagnostiserad sambo?
Medicinering Emptymån maj 15 2023, 23:53 av Gäst

» Hur ska jag orka?
Medicinering Emptysön maj 07 2023, 14:48 av Gäst

» Ny här
Medicinering Emptyons maj 03 2023, 10:37 av emm@

Medicinering

3 posters

Gå ner

Medicinering Empty Medicinering

Inlägg av Abbe mån apr 10 2023, 22:40

Brukar ni märka någon skillnad på era partner när dem tar medicin eller ej?

Utan kan jag märka rätt stor skillnad i humörsvängningar, dem blir mer överraskande och ”brutalare”.

Med medicin så känns det som hen blir mer instängd i sig själv, glömmer bort tiden på något vis. Kan fastna i telefonen typ hela kvällar. Det i sig är ganska skönt, för det blir en lugnare tillvaro.
Men man kan verkligen fråga sig vad man skall med en partner till med dessa egenskaper😅

Man vill på ngt vis hålla ihop familjen, men samtidigt går man och funderar på ifall det är värt Det? Kanske skall man satsa på sig själv och göra tillvaron så bra man kan för barnen istället?

Abbe

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Medicinering Empty Sv: Medicinering

Inlägg av Peter tor maj 25 2023, 11:31

Hej

Känner verkligen igen mig med att min sambo inte blir lika arg som när hon inte medicinerar. Skillnaden är enorm. Helst skulle jag vilja att hon mediciner när hon har PMS eller iallafall berätta för mig när hon inte gör det. Ofta känner hon ibland för att inte mediciner och berättar då inte för mig heller. Det i kombination med PMS är tyvärr en jättedålig kombination när jag inte är beredd och hennes utbrott kan ta helt galna proportioner.

Peter

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 22-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Medicinering Empty Sv: Medicinering

Inlägg av jek55 mån nov 20 2023, 17:57

Sitter i snarlik situation.

Stor skillnad när hon bytte. Men vägrar prata om det. Hon känner sig påhoppad.

Vilken smvönder era? Elvanse

jek55

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 23-11-20

Till överst på sidan Gå ner

Medicinering Empty Sv: Medicinering

Inlägg av Abbe ons nov 22 2023, 21:54

Ja, Elvanse. Innan provade hon något annat som jag inte kommer ihåg. Man märker rätt tydligt när den tar medicinen, munnen går i ett fast på ett lite vänligare sätt. Men det är som du skriver ovan, att få en diskussion kring adhd eller att hon kanske behöver tänka lite annorlunda ibland är ett garanterat sätt för att starta ett bråk.
Man skall inte ifrågasätta människor med adhd, lättare att bara följa med, oftast har dem också någon annan form av diagnos, likt asperger eller autism. Min har nog någon blandning skulle jag gissa, synd det inte syns utanpå. Jag träffade min partner ganska ung och efter det blev det barn osv. Jag var nog lite blåögd, idag hade jag haft en helt annan känsla för en liknande person. Det hade varit stort stay away. Tror nog omgivningen förstår att det finns lite problem hos oss med relationen, men ingen som frågar😊 fast å andra sidan så hade jag troligtvis inte sagt så mycket, vill inte snacka ”ner” min partner som hon ändå är. Men tids nog så vet jag att detta inte kommer att hålla. Man vill givetvis vara sina barn nära och i betalning för det så får jag stå ut ett tag till.

Abbe

Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 22-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet