ADHD Partner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Presentation Flickvän med ADD
Presentation Flickvän med ADD Emptyons aug 28 2024, 19:52 av Gäst

» Hej Från Amanda
Presentation Flickvän med ADD Emptyons jul 03 2024, 22:46 av Minipanda

» Medicinering
Presentation Flickvän med ADD Emptyons nov 22 2023, 21:54 av Abbe

» Humör medicinering
Presentation Flickvän med ADD Emptymån nov 20 2023, 17:52 av jek55

» Presentatiob
Presentation Flickvän med ADD Emptyfre nov 17 2023, 19:58 av Cat

» tappar bort mig själv
Presentation Flickvän med ADD Emptylör aug 26 2023, 22:41 av Tulli

» Hej från Maja P
Presentation Flickvän med ADD Emptylör aug 26 2023, 22:02 av Tulli

» ADD strategier - medicin.
Presentation Flickvän med ADD Emptysön jun 04 2023, 21:31 av Abbe

» Odiagnostiserad sambo?
Presentation Flickvän med ADD Emptymån maj 15 2023, 23:53 av Gäst

Presentation Flickvän med ADD

Gå ner

Presentation Flickvän med ADD Empty Presentation Flickvän med ADD

Inlägg av Alx ons aug 28 2024, 19:52

Hej,

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja, då jag inte längre vet om det är mig det är fel på om det är jag som skapar alla problem eller om jag bara är så medberoende att jag tar på mig det.

Har levt med min sambo i fyra år och för två år sedan så fick hon sin diagnos med add, det har varit en lång väntan för att få hjälp med mediciner och flera sjukskrivningar under denna period. Det blir ofta små bråk som blir större eller att det laddas upp till att det blir ett större bråk, men det är helt omöjligt att få henne att stanna upp och prata om vardagen så att vi kan undvika att det blir starka reaktioner. Vi har försökt det mesta att planera upp vardagen vem som ska göra vad när och hur, men det fungerar en dag då hon tappar intresset av att följa det vi har satt upp. Jag har på grund av det tappat intresset av att planera upp vardagen då det tar lång tid att göra ett fungerande schema som sedan kastas ut för att hon inte känner för att ha schema längre.

Vi gick i terapi tillsammans och då tyckte hon att det var jättebra och något vi skulle fortsätta med på egenhand, men det finns aldrig någon energi till detta då jag, vår lägenhet, vår hund prioriteras som sista anhalt. Har frågat henne flera gånger om hon verkligen vill vara i en relation och då säger hon att hon vill det. Dock vet jag inte riktigt vad, hur jag ska bete mig för att undvika bråk och hitta en väg där vi kan få tid och energi till varandra.

Detta kanske låter helt konstigt och att jag har fel isåfall säg gärna det eller hur jag kan försöka agera då jag upplever att jag har provat allt och inte längre vet vad som är uppåt eller nedåt.

Tack för att ni läst! Kommentera gärna om det är någon som kan känna igen sig.

Alx
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet