ADHD Partner
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Senaste ämnen
» Presentation Flickvän med ADD
Hej Från Amanda Emptyons aug 28 2024, 19:52 av Gäst

» Hej Från Amanda
Hej Från Amanda Emptyons jul 03 2024, 22:46 av Minipanda

» Medicinering
Hej Från Amanda Emptyons nov 22 2023, 21:54 av Abbe

» Humör medicinering
Hej Från Amanda Emptymån nov 20 2023, 17:52 av jek55

» Presentatiob
Hej Från Amanda Emptyfre nov 17 2023, 19:58 av Cat

» tappar bort mig själv
Hej Från Amanda Emptylör aug 26 2023, 22:41 av Tulli

» Hej från Maja P
Hej Från Amanda Emptylör aug 26 2023, 22:02 av Tulli

» ADD strategier - medicin.
Hej Från Amanda Emptysön jun 04 2023, 21:31 av Abbe

» Odiagnostiserad sambo?
Hej Från Amanda Emptymån maj 15 2023, 23:53 av Gäst

Hej Från Amanda

Gå ner

Hej Från Amanda Empty Hej Från Amanda

Inlägg av Minipanda ons jul 03 2024, 22:46

Hej!
Jag har varit tillsammans i 3 år med en som har ADHD. Jobbar som sjuksköterska, men känner jag inte har all kunskap och hur jag ska bemöta honom på ett bra sätt. Känner att vi har så mycket onödiga bråk pga min okunskap och blir lätt irriterad på honom. Nu har det gått ganska långt med honom att han har så många projekt här hemma att han blev uppsagd på jobbet (för att får ordning på det privata och välkommen tillbaka då). Jag vill gärna hjälpa honom att med att göra ett projekt intaget här hemma och hålla sig i en riktning. Vi har pratat och kommit överens att att jobba ihop så det inte blir onödiga bråk. Men jag behlver verkligen hjälp hur jag ska bemöta honom på bästa sätt, hur man ska lägga upp för att han ska hålla sig till sin plan (han vill detta själv) så vi kommer in i en vardag igen där han blir klar med sina projekt (är laga våra bilar) och sen kunna gå tillbaka till jobbet! Behöver verkligen alla råd jag kan får, för vill gärna hjälpa honom på bästa sätt!

Minipanda

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 24-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet